top of page

שבועות בשיתוף מלא עם הילדים

כל דבר שנעשה אצלנו בגן נעשה בשיתוף מלא עם הילדים.

ילדי האינסטנט של היום שיודעים לרב רק כאן ועכשיו מקבלים פתאום להתנסות בהרבה דברים אשר מראים להם את התהליך עד התוצר המוגמר. שלא נדבר על החיסכון הכלכלי בנושא... אז כן מה שאתם רואים כאן הילדים הכינו מלשבור שוקולד ללרסק אוראו ועד להקציף להכין בצק לפורר והכל. כן אנחנו שם איתם. מתווכות ועושות את החיבורים הקטנים. שאומרים לי ואוווו איזה יפה זה לא שמרגש אותי. מרגש אותי לקבל את תגובות הילדים המקסימים שרואים כמה כל דבר שנעשה בגן הוא עבורם. תגובה כמו "תודה נטלי שאת אוהבת אותנו ותמיד עושה בשבילנו דברים שיהיה לנו מעניין וכיף" והוסיפה ילדה אחרת "וטעים". אז למה צריך בישול? במה הוא תורם (חוץ מזה שזה טעים מאוד ויפה מאוד... ומרשים מאוד...) אז ככה נתחיל דבר דבר : פיתוח מוטוריקה: מופעלים פה המוטוריקה הגסה מוטוריקה עדינה. אחיזות כאלה ואחרות. דבר נוסף במוטוריקה הוא נוסה המגע. יש הרבה ילדים שנרתעים מסוגים שונים למגע. שאני מביאה את הבישול (ובכלל את היצירה שבגן) אני חושפת את הילדים בפניי מגוון רחב של תחושות. בנוסף הילדים צריכים לשמור על ויסות של הכח לדעת תכנון תנועה קאורדינציה ולשמור על המרחב אחד של השני. התנסות חדשה בטעמים ומרקמים בפה. פיתוח השפתי: במהלך הבישול יש שימוש במלל שהילדים חשופים למושגים חדשים. אם זה החבר הכי טוב שלי שזה המיקסר שהעושה פעולות מגוונות וחלקים חדשים ואם אנחנו כרגע ממיסים חומר גלם אנו לומדים על מצב מוצק וההיפך מצב נוזלי וגם ההיפך ממצב נוזלי למוצק. פעולות שאנו עושים: לשים מורחים מרדדים מפוררים וכו וכו. למידה של מושגי יסוד כגון ליד בין אחרי מעל וכו וכו. הכללה ומיון כמובן. שימוש במילים כגון מתכון מצרכים וכן הלאה.. פיתוח ריגשי (והכי חשוב): איפוק,סבלנות,ציפייה, עזרה ושיתוף פעולה, למידת תהליכים והכי חשובתחושת מסוגלות. הידיעה שמה שהם מקבלים הוא תוצר שהם הכינו בעצמם. אני יכול! אני מסוגל ! מישהו נתן לי את ההזדמנות ! אז כן בגן שלי לא קונים אלה מכינים. אגב הפיצות מי שישים לב יש שם במד כי כל ילד הכיו וקיבל את שלו (וכמובן תוספת כי זה התחסללל.....:)) חג שבועות שמח. תודה לצוות שלי שמקבלות אותי ואת השאיפה לרמה הגבוה ביותר.

רעיונות מומלצים:

bottom of page